Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Nya grindar och störda gubbar!

Av Tania, Martin & Karin - 13 april 2010 23:12

Vi (Tania & Martin) har kommit fram till att vi ska dela upp tomten så det blir en hundfri zon längst ner på tomten där alla går och åker förbi, det blir lugnare så då det är så många som stannar, pekar, ska titta på kaninerna eller hundarna och ännu värre är det när vi har valpar. Hundarna eller mer specifikt Allie blir galet triggad och ska skälla ut alla, nu förtiden vet hon att hon inte får göra så men kan ibland inte hålla sig speciellt när "hathunden" går förbi, sen har hon en tendens att bära med sig diverse saker inifrån och sprider dom hejvilt på tomten (som är rätt stor) så nu har vi tvåbenta ledsnat. Martin ritade upp en skiss på 2 grindar som ska fungera som avspärrning vid trappan till altanen som var jätte snygga så igår åkte vi till mitt favvoställe   byggmax (ja ni som följde vårt husbygge vet) och handlade virket. Hur som helst så kommer nog slutresultatet att bli väldigt fint.

Nu till förmiddagens gubbhändelse...

Jag sitter ute på altanen och har precis fått bebis att somna. Plötsligt ser jag en gubbe gå och ta bort sly och såga ner grenar på granntomten som är öde och ingen visat sig i på 3 år, någon minut senare så skäller Allie som en galning varpå Smockan och Bella snabbt är fram till henne för att kolla vad som händer och jag hack i tassarna på dom. Gubben har hoppat in på vår tomt och står och mäter tomtgränsen utan att titta på hundarna eller säga något och beter sig allmänt skumt, och säger heller inget till mig fast han ser att jag står där "HEJ" säger jag frågandes "har ni köpt tomten bredvid?" samtidigt som jag kallar in hundarna, det enda jag får till svar är ett surt svamlande "staketet är på vår sida om tomtgränsen just här" så går gubben in på andra tomten och fortsätter mäta. Man undrar ju hur folk är funtade, hör det inte till normal vett & etikett att man åtminstone presenterar sig om man går in på någon annans inhägnade tomt? Är denne man vår framtida granne blir det ju lagom kul, som tur var så hade han en yngre son med sig och jag lyckades tillslut få ur gubben att det var sonens tomt som han hjälpte honom med och att de ev skulle bygga, bara hoppas att det inte är sådan far sådan son då! För mig var det bara att knata in med bebis igen då dom hade en tyskjaktterrier med sig som bjäbbade på och jag ville inte att Isabelle skulle vakna. Ber till de högre makterna att bjäbb-hunden och gubben hörde ihop så vi slipper bägge i framtiden...

 
 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

20 april 2010 10:33

Haha! Ja, grannar kan vara ett otyg. Iaf de utan det minsta sinne för trevlighet o vett.

Glada svansviftningar från oss

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tania, Martin & Karin - 18 mars 2017 09:43


  Nu är det äntligen dags för valpar på kennel Hi-Design´s igen! Alba, Backhills Candyfloss har parats med Cesc, Barecho High Quality   Alba är en 5 år gammal tjej med stor trygghet och massor av energi som älskar att träna. Hon hänger med på al...

Av Tania, Martin & Karin - 18 mars 2013 08:26

Under hösten som gått har vi varit på endel utställningar både med springer och cocker. Dom vuxna har fått CK varje gång och valparna har fått HP :) Annars har det inte varit några andra tävlingar. Tania har fullt upp med studier och barnavel. ...

Av Tania, Martin & Karin - 16 juni 2012 18:33

Idag var vi till Nacka Bk för att tävla rallylydnad, detta var premiär tävling för mig och Sandra men Katti hade kört förut. Eftersom Smokey och Puma löper så fick vi vänta med att starta till sist och Mixxa var reservhund men var den sista hunden so...

Av Tania, Martin & Karin - 3 maj 2012 16:19

                        Äntligen lite tid att sitta vid datorn! Det är full fart just nu med jobb, hundfrisörutbildning, valpar och valp :)   Den 21/4 tävlade Katti Grimborg rallylydnad med Puma och fick ihop 89 poäng!   Jättebra jo...

Av Tania, Martin & Karin - 13 april 2012 10:35

Oj vad tiden går fort! Nu är valparna redan 6 veckor och ännu mer oj vad dom växer! Nu har nästan alla nya hussar och mattar varit och hälsat på sin nya familjemedlem. Igår var Lotta och Annette som har pappa Keno och hälsade på med sig hade dom si...

Skapa flashcards