Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Tania, Martin & Karin - 14 oktober 2010 23:07

Ja som rubriken lyder så har det inte varit min dag idag gällande tekniken här hemma. Det började med att Isabelle "trollade" med min dator (dvs banka på alla tangenter som existerar) och lyckades låsa plattan som man navigerar musen med på bärbara datorn. Tror ni att det var lätt att fixa till detta problem med hjälp av endast tangentbordstryckningar för att hitta vart jag skulle aktivera igång det hele igen - NEJ! Så det fick Martin fixa ikväll. Sen pajade min mobbe så jag numer inte hör ringsignaler längre utan känner nu endast vibbrationer. Dock funkar sms toner (alltid något positivt) Sen började tvättmaskinen att läcka mitt i tvätten och till sist la GPS-tantens röst av när jag skulle navigeras runt med bilen.


Nåväl på hundfronten gick det lite smidigare idag och nu är Ellen parad.

Ellen tyckte nog att han var helt ok och till och med riktigt snygg för när vi tog en hälsnings/rastningssväng innan så försökte hon direkt flörta lite och vek undan svansen. Blivande pappan Charlie hoppade vant på och på nolltid satt dom fast. Vi ska testa att para en gång till på lördag igen och sen är det den låånga väntan innan valparna förhoppningsvis anländer. Väl hemma blev Ellen nogrant undersökt av resten av flocken hon tyckte nog själv att hon hade stigit några snäpp i hiarkin efter idag ;)


På lördag är det också dags för 2.a valpträffen och då är det dags att spåra lite.

Ska bli kul att se hur dom reagerar på det alla "barnen" inkommer med en senare rapport kring detta.


Nu ropar sängen gott folk

Over´n out

/ Tania

Ovido - Quiz & Flashcards