Alla inlägg under januari 2011

Av Tania, Martin & Karin - 19 januari 2011 15:06

I fredags åkte jag och Puma aka Chickie hem till Andrea och Eros i Hässelby för en första date!

Eros tyckte till min stora lättnad att gammeltanten var tillräkligt snygg eller det är nog mer snäll som är avgörande i parningssammanhang ;) 

Va enkelt vi kan bestämma partner och åka på förhoppningsvis rätt dag och sen är det första steget klart.

Tack för att vi fått förtroendet att låna Eros till Pumas sista kull!


På lördagen var det dags för Smockeys valpar att återigen träffas och förhoppningsvis lära sig lite nya nyttiga saker. Denna dag var också ett gäng unghundar från kennel Hot Feet med och tränade. Kul att träffa er alla!

Nyttigt att vara så många unga hundar inomhus och träna förbud, belöning, följsamhet och det allra viktigaste PASSIVITET. Det är just det som många av våra springrar behöver i massor dom första åren!! Ganska tråkigt och lätt att glömma, men det lönar sig i alla sammanhang resten av hundens liv. Men även belöning är jätteviktigt, tack Monika för hjälpen med det!

  

Så nu är det bara att träna och ha kul tills nästa gång  


/Karin

Av Tania, Martin & Karin - 1 januari 2011 16:51

Här kommer en bilduppdatering på Ellens valp "Mixa" 2 veckor gammal.


  

Jag har öppnat ögonen nu men jag var så trött när vi skulle fota så jag kisade mest.


  

Mjölkbaren är mitt favoritställe och favoritgöramål just nu, här hänger jag så mycket som det bara går och tömmer tutte efter tutte.


  

Jag har en grön kompis (vänster hörnan) förutom min mamma men han gör inte mycket väsen av sig, jag har dock snusat på Smokey lite och en gång på Stella när hon smet in men då blev mamma arg! Stella måste tydligen vänta ett tag till.



Skapa flashcards