Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Tania, Martin & Karin - 28 februari 2011 13:34

I fredags fick jag trimhjälp av Isabelle vi hann med ett öra och hon var extremt taggad tills hon fick Stellas svarta päls på handen då var det slut på det roliga för svart päls på handen var tydligen väldigt äckligt och snuskigt och inga försök från min sida om att avdramatisera det hela gick hem så hon stod på pallen och tvättade händerna under hela tiden som jag trimmade stella.


Isabelle visar sitt missnöje över snuskig päls på handen!

  


Men Smokeys brun/vita päls gick tydligen bättre hon stod och borstade hennes öra i 20min och sjöng och hade sig. Bra det då kan hon kanske ta över trimningen av hundarna när hon blivit äldre för jag tycker att det är så tråkigt! Vi skulle egentligen ha fotat nya uppställningsbilder på hundarna i helgen men vi drog på oss en förkylning. Smockan har en uppställningsbild från när hon var 8 månader gammal på hemsidan, hon är 5 år idag    och Stella från 8 veckor gammal så jag behöver verkligen uppdatera deras sidor nu.


  

Caspian tog sig en tupplur medan vi trimmade...


Tog 2 huvudbilder på Stella & Smokey på promenaden iaf

  

Hi-Design´s Magic Jelly Bean "Stella"


  

Hi-Design´s Wild Thing "Smokey"


//Tania

Ovido - Quiz & Flashcards