Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Tania, Martin & Karin - 19 mars 2011 12:51

Hela veckan har Puma bara sovit och sovit, men igår morse tittade hon med en speciell anklagande blick på mig och ville hela tiden gå upp i sovrummet. Till min säng. Där låg hon hela förmiddagen förutom när hon skulle ut och gräva lite i buskarna på tomten.

Sen när Amanda (1,5 år) sov middag tyckte Puma att nu är det dags nu ska dom ut! I sängen såklart. Det var jag väl förberedd på. Det går i släkten... Puma själv är född i den där sängen.


Helt ok med hundar i sängen enligt mig, men själva valpningen? Helst inte!

När Puma fick sina valpar hos Monika på kennel Mountjoy FICK hon valpa i sängen! I en biabädd dock.

Och sen kommer dom en efter en man märker att Puma blir tröttare och tröttare såklart. Särskilt valp nr 4 går det jättetrögt med. Han var/är så stor så han satt nog som en propp. Sen kom resten och allt tog ca 7 h. Sen blev Puma sådär lugn och då förstod jag att hon var klar. Det blev 2 svarta tikar, 2 bruna tikar, två bruna hanar och en svart hane.

Nu sover Puma sin skönhetssömn och valparn knorrar och äter. Det finns inget mer rogivande än att sitta och titta på dom. Förutom träsmaken jag har i HELA kroppen   


GRATTIS KATTI som vann tävlingen. Du gissade ALLA rätt!

Mer bilder kommer senare!

/Karin  


Skapa flashcards