Alla inlägg under mars 2013

Av Tania, Martin & Karin - 18 mars 2013 08:26

Under hösten som gått har vi varit på endel utställningar både med springer och cocker.

Dom vuxna har fått CK varje gång och valparna har fått HP :)

Annars har det inte varit några andra tävlingar. Tania har fullt upp med studier och barnavel.


Jag har hamnat i ett mellanläge, Puma är penisonär eller veteran som det heter och Alba är ju bara en valp. Nästa gång ska det skilja mindre än 8 år mellan mina hundar. Jag som får abstinens av att inte få träna hund....

Men jag får så mycket gratis genom att Puma "lär" Alba hur man inte får vara under matbordet när vi äter, inte ens tittar på andra hundar ute går bara lös förbi, aldrig skäller på nån, är helt snäll och trygg med andra hundar inomhus, inte jagar utan lov osv. Det enda jag har varit supernoggran med är att lämna Alba helt själv 20 min varje dag. Så hon vet att hon klarar det själv.


Men nu  är hon 1 år och vi går hos Anne Dahlin och tränar varannan vecka. Tävlingslydnad. Det jag älskar att träna, försöker få med Alba att känna likadant och hon har nästan helt förstått att det är så ;)

Sedan ska vi börja på agility om en månad. Jag tycker det är bra att kombinera det, lätt att varva på plan.


Återkommer snart om ett inlägg med våra resultat :)


/Karin



Skapa flashcards