Alla inlägg under augusti 2010

Av Tania, Martin & Karin - 21 augusti 2010 16:22

I onsdags blev vi med 10 hundar och det var snudd på galenskap! En av gästerna var lilla Ida 4månader som skulle vara inneboende med våra valpar som är kvar här hemma tills nästa fredag, men det tyckte inte Ida att hon skulle,

hon klättrade över valphagen och drog som en avlöning! Då det är lite svårt att navigera en yvig valp med en 11 månaders galen bebis som dessutom blev väldigt arg när hon hade en hoppandes valp i fejjan (konstigt) så ringdes snälla Katti upp för att höra om hon kunde ta Ida istället och det gick bra så nu har hon det lugnt i Skarpnäck tills matte & husse kommer hem. Sen var det Tilda & Ellen som var här då mamma är på konferens och Ellen ska ställas på Söndag och var i STORT behov friséring. Ellen har klippts ner kraftigt under åren som gått så jag lär ju få skämmas som en hund när jag entrar ringen på Söndag. Hon måste ju ställas i ökl för valpförmedlingens skull ifall Daniel bommar grundprovet i Höst. Jag har friserat så gott det går och badat så nu finns inget mer jag kan göra. Igår var Morgan & Rita här och hälsade på Hubbe en gång till, den här gången blev det en liten prova på promenad runt kvarteret och minst lika mycket snack som sist (vad man kan babbla bort tiden ibland, det är ju inte klokt) dom kunde ju så klart inte motstå finkillen Hubbe så han blir sorunda bo nästa vecka och numer kallas han Hobbe.

Idag kom familjen Nilsson från Tingsryd och hämtade lilla Clara, vi försökte rappa på med pratandet så dom skulle få komma iväg i hyfsad tid då det är en bit att köra men som vanligt springer tiden iväg när man har trevligt så det blir nog en sen ankomst till nya destinationen för lilla fröken Clara.

Imorgon ger vi oss iväg till Eskilstuna på utställning, jag känner mig så ringrostig det var 3 år sen sist, så om ni vill hitta mig är det bara att kika efter den mest skamsna människan med ett stycke nedklippt Ellen... Vi ses!

Av Tania, Martin & Karin - 10 augusti 2010 12:35

När vi kom hem igår upptäckte jag genom altanfönstret att alla hundar var ute överallt  i huset, inklusive valpar. "Jaja" tänkte jag för mig själv medan jag bar upp matkassar från bilen "hur farligt kan det vara"!

När jag sedan öppnade ytterdörren möttes vi av ett snölandskap över hela nedervåningen!! Jag överdriver inte när jag säger att det var det värsta i hundväg jag skådat hemma hos oss! Valparna hade tagit sig ut ur hundrummet och hittat Isabelles barbamamma mjukis som tydligen innehöll flera miljarder små små vita pytte bollar av super statiskt material som hade spritt sig precis överallt!    Barnet skrek av hunger så det var bara att snabbt lotta vem som skulle ta matning och vem som skulle börja hugga tag i oredan, jag (Tania) drog det kortaste strået och fick påbörja städningen.   Ut med mattor & bäddar och försöka skaka bort eländet vilket senare resulterade i att bolljävlarna fastnade på hundarna som hade skickats ut och följde med in igen. Bollarna fastnade också överallt på damsugaren när man damsög. klockan var 21:30 när vi vuxna äntligen fick äta middag, sen svimmade vi av städutmattning. Behöver jag säga att bolljävlarna fortfarande ligger här och var och troligen kommer göra så fram till jul!!



Skapa flashcards