Alla inlägg under februari 2012

Av Tania, Martin & Karin - 14 februari 2012 13:40

I helgen var det utställning i Mjölby, jag hade inte tänkt åka då vi legat sjuka hela veckan men efter några samtal

med Andrea så blev jag så sugen så jag bestämde mig för att åka ändå.

Jag hade då inte trimmat hundarna så jag paniktrimade och badade dom på fyra timmar och kom i säng vid halv ett.

När klockan ringde halv fyra funderade jag på om man är riktigt klok i huvudet som anmäler sig till dessa utställningar frivilligt! Jag mötte upp Andrea, lill Andrea och Katarina runt fem och sen var det gasen i botten mot Mjölby.

"Lilla" Lopp-lusen var först ut idag, han blev BIM valp

 

BIM Hi-Design´s Let´s Go Crazy "Loppan"  BIR Big Brazzel Everytime We Touch "Cecilia"


Sen var det dags för Stella i unghundsklassen

 

Hi-Design´s Magic Jelly Bean "Stella" vann unghundsklassen med Ck

Smockan gick i öppenklassen och sprang på bra framt till individuella bedömningen men sprang sedan lydnadsfot så hon fick idag nöja sig med ett exelent och en bra kritik.

Vi måste verkligen knäppa en ny uppställningsbild på Smokey, ska bara få med mig fotografen vilket inte är det lättaste, kan inte förstå varför  


På söndagen var det dags för första träffen på grundkursen som jag bokat upp mig på med Loppan.

Det har även Sandra och Mixxa gjort så vi skulle samåka. Strax innan vi skulle träffas så ringde en ngt stressad Sandra som hade kört i diket, inget djupt dike som tur var så det räckte med lite grus så var bilen uppe och iväg.

Kursen håller Monika Jansson, springer Östra och det var lika kul som alltid. Med på kursen är även Loppans syster Salsa med matte Isabell och brorsan Hugo med matte Linda. Det var inte helt lätt för alla som känner varandra sedan tidigare att låta bli varandra och bara vara passiva, men mkt bra träning.

  Här tränar Hugo passivitet.

Vi fick med oss en massa övningar som vi nu tränar flitigt på.  

När vi kom hem så hade Loppan hunnit sova i bilen och var pigg igen så jag körde ett litet pass men efter det

var han nöjd fram tills kvällspromenaden.


Här hemma så är det fortfarande sjukstuga, barnen hostar och snorar på men febern är iaf borta idag så det känns

som att vi är på rätt väg nu. Hoppas att dom blir friska snart så vi kan ta alla trimningar som får vänta just nu.


Ha det gott

/ Tania



Av Tania, Martin & Karin - 2 februari 2012 10:23

     

Nu är det fyra veckor sen Tuva hade sin date med Keno och vi hoppas så mycket på att hon är dräktig!

Hon beter sig som det, men i nästa vecka borde man se om hon är det annars blir det ultraljud så vi vet säkert.

Har fått endel frågor om vems hund Tuva egentligen är och kan berätta att hon delägs dels av mig (Karin) och dels av Monika på kennel Mountjoy där hon bodde från 8 veckors ålder tills hon var tre år.

Sen flyttade hon hem till Camilla Jannesson där hon bor med två andra springertikar. Tuva är van att vara hemma hos mig där också hennes mamma Puma ju bor.

Tuva har ärvt mamma och mormors temprament och är en väldigt trygg hund och glad i allt och alla både människor (stora och små) andra hundar och katter.

Valparna (om hon har några i magen) kommer födas hemma hos mig där jag bor i en villa i Sollentuna, 2 mil norr om Stockholm invid E4. Dom kommer bli vana vid småbarn, har en 4 åring och en 2,5 åring och så har vi två norska skogkatter också.


Vet att min mailadress är fel på vår hemsida, men pga att Tanias (som ju uppdaterar vår hemsida) dator är trasig så är det bloggen som kommer uppdateras istället  

Min mail är: karinnorrby@hotmail.com och mobil: 0733-264462


Vi hörs snart igen!

/Karin (lägger in lite bilder på Tuvaluvan och hennes mamma Puma)


Skapa flashcards