Alla inlägg under september 2011

Av Tania, Martin & Karin - 30 september 2011 23:00

Hösten är i full flärd med alla dess färgstarka inslag, här har det hittills varit en mysig och vacker höst som bjudit på fint väder. Valparna har börjat flytta, först ut var "Enzo" Hi-Design´s Let´s Dance som flyttade till Linda Rise i Danmark.

Han bilade hela vägen ner till sitt nya hem så han är nog bilvan så det räcker och blir över ;) 

 Enzo


Sen var det dags för lilla "Siri" Hi-Design´s Let´s Rock It att flytta, hon ska ända upp till Umeå fast som tur är så blir det bara för några månader och sen kommer hon tillbaka till Stockholm med matte Emilie Lindkvist.

  Söta Siri


Samma eftermiddag mötte vi upp Unni Hammer i Örebro för att leverera "Asta" Hi-Design´s Let´s Have Fun som skulle åke till Norge. Jag min nöt hade glömt köpeavtalet   Ja det ordnade till sig ändå och vi löste det genom att skicka det per post istället.

 Asta tillsammans med mamma Smokey & halvsyster Stella


Isabelle tyckte att det var jätte roligt att åka på äventyr!

      

Isabelle skuttar omkring på parkeringen innan Asta åkte till Norge.


Nästa dag åkte "Salsa" Hi-Design´s Let´s Party till Isabell Åmark som samäger henne med oss. Salsa har nu börjat sitt nya arbete på Bagis som djursjukvårdare ;)

    Finaste Salsa


Ludde Hi-Design´s Let´s Get Loud ska bo hos Héléne Crosfield men åka lite senare fast i helgen är han och hälsar på sin nya matte och storebror Higgins.

Han fick åka tunnelbana och hiss för första gången och det hade gått jättebra. När dom skulle få middag så visade Higgins så fint att man sitter innan man får maten och Ludde var ju inte sämre än att han också satt då.

 Snygg Ludde


Martin, Sandra, Mixxa, Smokey & Stella var och spårade igår.

Nu har ungdomarna blivit mer rutinerade i spåren så snart är det dags för anlags debut!


Lilla Loppan har tränat ensamhetsträning vid två tillfällen idag.

Första gången var det lite protester fast han hade sällis av Stella men efter en lått korrigering låg han så snällt och sov. Efter att han hade vaknat ätit och röjt en stund fick han gå in igen och träna vidare och den här gången gick det snabbt och han somnade helt själv.

 Här har Loppan slocknat :)


Nu är det 2 glada & lyckliga pojkar kvar som också vill flytta till egna hem, nya bilder på dom kommer imorgon.

    

Felix och Hugo känner sig redo att ge sig ut på egna äventyr :)



Av Tania, Martin & Karin - 12 september 2011 17:20

Nu har valparna hunnit bli 8 veckor gamla.

Det vräkte ner regn här hela förmiddagen så vi tog in gänget och torkade dom och körde fotograferingen inne. 10 minuter efter att vi fotat sista valpen så sprack det givetvist upp och blev strålande fint väder. Jävlighetens lag eller?

Har även hunnit ändra mig gällande vilken tik som ska stanna på kenneln och det blir Salsa (Hi-Design´s Let´s Party). Hane 1 har hunnit flytta till Linda i Danmark.

Stort lycka till med lillprinsen och tack för den fina blomman! Snart är det dags för nästa valp att flytta. Valparna har också lyckats med att hitta ett hål i staketet och drog till grannen idag, lyckades dock ropa tillbaka dom tre busarna omgående så nu blir det till att bära sten och fylla igen det hålet!


Hi-Design´s Let´s Dance "Enzo"



Hi-Design´s Let´s Do It "Hugo"      



Hi-Design´s Let´s Play "Neo"


   



Hi-Design´s Let´s Get Loud "Ludde"

   



Hi-Design´s Let´s Go Crazy "Barney"

   



Hi-Design´s Let´s Have Fun "Asta"


   



Hi-Design´s Let´s Rock It "Allie"

   



Hi-Design´s Let´s Party "Salsa"

   

Av Tania, Martin & Karin - 9 september 2011 22:45

Igår kom Karin, Katarina & Andrea över för att kika på valparna det är alltid lika trevligt och avslappnat att träffas och det blir ju ett perfekt tillfälle att fota valparna när man ändå ställer upp dom för att syna alla vinklar och linjer.

Tyvärr har jag inte haft tid att förminska alla bilderna idag så dom kommer ut i helgen. Jag hade slängt ihop en kladdkaka som skulle vara i ugnen i 15 min, efter 40 min i ugnen så kunde vi suga i oss kladdkakan med sugrör så kladdig var den. Jag tog ett nytt recept som iof hette en väldigt kladdig kladdkaka men trodde ju inte att den skulle bli rinnande   Som tur var hade Katarina & Andrea tagit med sig en ask noblesse som jag öppnade istället. Tiden går fort när man har roligt och det hann bli sent, stackars Andrea som skulle upp runt 5 tiden idag   


Idag var jag ute och åkte med hane 1 "Enzo"

Han fick åka bil själv med sin mamma till veterinären och sen till Sollentuna på snabbvisit hos Karin och sen mamma & Tilda.

Tog några bilder på Enzo när vi var hos veterinären som jag lägger upp.


Här är jag och min mamma i väntrummet, jag är tydligen jätte duktig med det här kontiga bandet och snöret jag fått runt halsen säger matte!


Här ska jag snart få min första spruta och något som kallas microchip, tjejen som gosade lite med mig på bilden tyckte att jag var jätte duktig på att stå still, hon skulle bara veta hur mycket matte tvingat oss att stå i olika poser på bordet hemma! 


Hi-Design´s Let´s Dance  "Enzo" 7½ vecka 



Av Tania, Martin & Karin - 6 september 2011 12:00

Den här veckan blir det lite frialekbilder på gänget.


     

 Lilla Asta (Hi-Design´s Let´s Party) spanar in syskonen


 

Haha, jag har din svans!



 

Kan man äta den här stenen undrar Neo (Hi-Design´s Let´s Play)


   

Vi är inga fågelhundar, vi är bergsgetter säger Barney (Hi-Design´s Let´s Go Crazy) och Salsa (Hi-Design´s Let´s Have Fun)


    

Skapa flashcards